7 spôsobov ako byť štastenjší v práci
Máte pocit, že vaša práca je v poslednej dobe stále viac nudná a frustrujúca? Ste unavení z vykonávania rovnakých úloh znova a znova. Máte pocit, že všetka radosť z vašej práce sa pomaly vytráca? Posledná vec, ktorú chceš, odchádzať každé ráno znechutený, či v strese do práce. Nanešťastie existuje pomerne málo vecí, ktoré môžeš urobiť pre to, aby si bol na tvojom pracovisku šťastnejší - veci, ktoré nielen zlepšia tvoju náladu, ale tiež zvýšia tvoju produktivitu. Tu je sedem spôsobov, ako byť šťastnejší v práci:
1. Všetko začína pozitívnym myslením
Prvá, a možno najdôležitejšia vec, čo môžeš urobiť pre to, aby si bol spokojný v práci, je jednoducho sa rozhodnúť byť v práci spokojný. Často krát je to totiž skôr otázkou voľby ako šťastia. Ak dokážeš oceniť aj drobné, pozitívne a krásne veci ktoré Ti život ponúkla budeš šťastnejší a veselší človek. Pozitívne veci je možné nájsť takmer v každej práci, a tajomstvo je jednoducho myslieť pozitívne o svojej práci, a nenechať negatívne veci aby Ťa ovplyvňovali, tvoj postoj alebo tvoj osobný životný štýl. Obklopte sa v práci pozitívnymi a optimistických ľuďmi - ľuďmi s ktorými si rozumieš a ich prítomnosti sa cítiš dobre či už osobne alebo pri práci.
2. Vyhýbajte sa negativite
My všetci máme spolupracovníkov, ktorí sú známy ako notoricky pesimisti, ktorí sa stále sťažujú aj malé veci. Byť obklopený takýmito ľuďmi, dokáže človeka vyčerpať a vysať všetku vlastnú pozitivitu a energiu, takže je veľmi dôležité vyhýbať sa tejto negativite, kedykoľvek je to možné. Nie je za potreby sa vysporiadať sa s negatívnymi rozhovormi, kancelárskymi klebetami alebo nešťastím iných ľudí, ktorí sa snažia "nakaziť" tvoj postoj s vlastnými problémami. Notorický negativisti dokážu znechutiť náladu aj tím najväčším optimistom a to je posledná vec ktorú v práci chceme.
3. Buď vďačný!
Nikdy nesmiete podceňovať silu byť vďačný a zaviazaný ľuďom - poďakovanie vášmu šéfovi alebo vášmu spolupracovníkovi pre každú príležitosť, nie je len otázkou rešpektu a etikety, ale tiež vec duševného zdravie a celkovej pohody. Keď ste láskavý k ľuďom, všetko sa vráti k vám, a budete sa cítiť šťastnejší. Je skvelé mať niektorých ľudí vo svojej blízkosti, a nikdy sa neboj otvorene oceniť alebo zniesť kompliment svojim spolupracovníkom, pretože to určite posilní vzťahy s nimi. Okrem toho, ak dokážeš oceniť a poďakovať za každú aj malú vec ktorú pre teba spravia, budú si Ťa viac vážiť - a ty sa budeš cítiť lepšie a šťastnejšie!
4. Poznaj svoj bod varu
Ďalší zásadný problém, ktorým si musíš byť vedomý, ak sa snažíš byť šťastnejší v práci je jednoducho poznať tvoj "bodu varu." Aj Tí najpokojnejší a optimistický ľudia majú svoju hranicu trpezlivosti, ktorú by si nemal nikdy prekročiť. Ak poznáš svoje hranice, dokážeš zabrániť aby Ťa práca priviedla k frustrácii. Nikdy nedovoľ, aby práca prevzala kontrolu nad tebou a pritlačila Ťa do tvojho osobného limitu. Nie len, že sa to podpíše pod tvoju celkovú náladu, navyše sa to prejaví aj na produktivitu práce.
5. Buď milý k svojmu šéfovi
Tam je veľký rozdiel medzi tým, byť naozaj milý a úctivý k svojmu šéfovi a snažiť sa zalichotiť a podlizovať nadriadenému, aby si dosiahol čo chceš. Je dôležité prevýšiť očakávania tvojho šéfa a vždy vynaložiť svoje najvyššie úsilie. Bude to mať za následok nie len zvýšenie platu či odmeny, ale pravdepodobne to bude viesť aj k povýšeniu, ak to je to, čo hľadáš. Buď prirodzený, pracuj tvrdo a vždy sa snaž dosiahnuť pozitívny výsledok . Tento prístup Ťa privedie k pocitu naplnenia a šťastia, a keď bude tvoj šéf mať pocit, že si ho vážiš a rešpektuješ, je veľmi pravdepodobné, že sa Ti táto priazeň vráti. Dokonca aj tí najtvrdší šéfovia majú citlivú stránku, a nikto nie je imúnny voči skutočnej láskavosti a záujmu.
6. Začnite Váš pracovný deň s úlohou, ktorú máš najmenej rád
Každý má úlohy, ktoré sa mu páčia a úlohy, ktorým by sa najradšej vyhol, alebo dokonca nenávidí - ak je to tvoj prípad, potom jednou z najdôležitejších vecí, ktoré môžeš urobiť pre to, aby si bol šťastnejší v práci, je jednoducho začať svoj deň tým, že dokončíš práve túto úlohu ako prvú. Dôvod pre to je jednoduchý: keď budeš musieť urobiť niečo, čo sa Ti naozaj nepáči, je tu prirodzená tendencia odkladať tento projekt tak dlho, ako môžeš. Ale tým, že ho odloží, budeš vedieť, že Ťa čaká, a skôr či neskôr ho budeš musieť tak či tak spraviť. Neustále sa budeš vracať k myšlienke, že sa musíš vysporiadať s obávanou úlohu, budeš na ňu myslieť po celý ten čas. Tým, že vyriešiš túto úlohu ako prvú, zaradíš ju medzi priority svoje cieľov, budete mať väčší pôžitok neskôr. Tvoje obľúbené úlohy budú ako dezert po jedení zeleniny!
7. Obklop sa vecami, ktoré ťa rozosmejú
Smiech je lacné, ale výkonný doktor, a deň bez smiechu je stratený deň – preto je nesmierne dôležité obklopiť sa ľuďmi a vecami, ktoré rozveselia, čo zlepší tvoju náladu aj keď si na dne. Môže to byť obrázok milovanej osoby, dobrý vtip, alebo čokoľvek iné, čo má zmysel a prináša to najlepšie z vás. Títo ľudia a veci, ťa spravia šťastnejším, ako lúč slnečného svetla pri zatiahnutej oblohe. Nikdy nedovoľ aby tvoje pracovné problémy ovplyvňovali tvoj osobný život, pretože keď to dovolíš, tvoja práca prevezme kontrolu nad tvojím životom.
Pointa je, že smiech pôsobí proti podráždeniu, hnevu a frustrácii, čo sú tri z najčastejšie problémy, ktoré musí človek na pracovisku riešiť. Dokonca aj najšťastnejšie a najzaujímavejšie zamestnania majú svoje tienisté stránky, a je dôležité vedieť, ako sa s nimi vyrovnať. Týchto sedem prístupov Ti môžu pomôcť zlepšiť tvoju náladu a tvoju atmosféru v práci!